Showing posts with label my moment. Show all posts
Showing posts with label my moment. Show all posts

Thursday, September 30, 2010

Hadiah Dari Jauh..

Salam...

Aku nak cerite sket moment-moment when my sister get back from New Zealand and also sister from Japan. Actually, Syaza (from NZ) nie tak patut balik time puase hari tu..tapi oleh kerane sakit gigi yang tidak tertahan dan setelah check di dentist kat sane..the dentist suggest to do root canal atau pun cabut je gigi tu y menelan belanje RM3k++ ikot calculation la...and actually that is after the cost have been supported by uni for about 30%..can you imagine what is the exact amount??? So, my mum pn suruh lah dier balik..wat ape2 y patut kat sini..ibu mane tahan dengar anak dier nangis2 kan..kuikuikui.. Kebetulan lak dier dah nak dekat cuti sem for 2 weeks..so, Syaza pn sempat lah balik ke Penang dan berpuase bersame-same kami..tak sempat sampai raye pn.. So dah dier balik..banyak lah buah tangan dier bawak..semuenye nak menambahkan berat badan aku jer..isk2.. 

Yang famous kat NZ dah tentunye coklat dier coz derang banyak dairy product and koko..so..pic2 kat sini ialah  ape y dier bawak balik..aku tak sempat nak makan semue pun..still ade dalam peti ais tuh..hehe.. Coklat kat sane lain plak fesyennye..kalau tengok kandungan koko nye banyak jenis.. ade yang 72% koko and 33% pun ade..bile dah kurang koko..tambah susu..tu name pn dah tukar jadi milk madagackar..cam cite katun lah pulak..huahaha..bile banyak koko..kandungan dark choc banyak lah kan.. Whittaker's nie jename yang terkenal kat sane kate Syaza.. Choc kat M'sia pn aku tak abis jelajah lagi..huahaha.. Adik aku kate..bile dier lapar, dier boleh makan choc satu bar tu..choc je lah y murah and sanang nak dapat bile2 mase pun..Syaza kate..kawan2 dier bile lapo pun datang kat dier sebab dier memang simpan stock dalam beg..isk3X..

Lagi satu bende dier bawak balik ialah manuka honey..orang kate manuka honey nie bagus..aku pun tak tau lah berape punye bagus madu nie sebab aku pun tak penah cube..kalau sape yang susah nak mengandung pun disuggest makan madu..n yang baik adelah manuka honey nie lah..manuka honey nie susah nak dapat kat Malaysia..hargenye sangat mahal..tapi kat sane adik aku beli 5NZD untuk 500g. Kalau convert to RM still cheap compared to yang ade dalam pasaran di Malaysia lah kot. and madunye tak cair..bekas tu kalau campak kat orang boleh koma gak lah..so bayangkan betape pekat and likat kandungan di dalamnye..terbalikkan botol tu pn tak tau bile madu tu nak kuar dari botol..hehehe.. And kalau madu asli..sudah tentunye ia tak akan di urung semut..ya..memang betul..madu ini terbaik punye..hehe..Buat iklan sket. Jadi sesiape yang berminat nak order..boleh order coz my sister is coming back this December.

Orang kat rumah aku suke minum teh.. So, adik aku nie pun bawak lah balik jenis-jenis teh yang jarang jumpe kat store di M'sia..Sedap gak rasenye..nyum2..I LIKE.. Bagi yang meminati rase masam2 sket, boleh cube crenberry tu..and to you alls with sweet taste buds can try the honey and caremel..nice too.. English breakfast to yang bese lah kan..but if it by Lipton, of coz it is always nice..hehe..






Okey, seminggu selepas Syaza balik ke M'sia, Aliah and suaminye pulang ke M'sia juagak. Flight derang sampai nak dekat berbuke puase..so, aku dan Syaza gagah lah gi buat kueh cek mek molek nie..hehe..susah gak nak wat bentuk cam yang kite slalu nampak tu ye..first time, aku buat cek mek walaupun orang dok kate kueh nie paling simple nak buat..hehe.. INILAH HASILNYE!!!!

Ibu kucing yang dah sarat..
Owh..tidak lupe juge..sempene menyambut kepulangan Aliah dan Fareez dari Jepun, kucing jiran aku yang dah jadi macam kucing aku juge telah melahirkan anaknye seramai  sebanyak 5 ekor..banyok ooo..aku and Syaza telah membidankannye..hehe..menyambut keluar, gunting tali pusat dan juge keluarkan anak kucing tu dari kantung dier..hehe.. Inilah gambo ibu kucing yang sarat mengandung bunting dan juge gambo anak-anaknye..
Anak kucing fresh from oven..hehe..







Ibu kucing and 5 ekor anaknye..sooo cute..

Selepas mengambil Aliah and Fareez kami pun berhenti di restoran berdekatan dengan bandara aka lapangan terbang untuk berbuke dan menjamu selere.. Yang si Aliah nie tak dan2 nak bawak keluar barang yang dier dah beli untuk kami..apekah yang sangat urgent itu???? Jeng jeng jeng..rupe2nye dier telah membawe pulang raw choc (as in pic) yang dibeli kat airport Narita...choc nie tak boleh kene panas..and bile masuk je dalam mulut..dier akan terus melt...fuhhh..paling layan lah choc nie..aku tak penah makan sebelum nie..memang dier pure choc and tak ade additives..masa dalam perjalanan dalam plane pun choc nie disimpan dalam icebag yang dah disediekan mase membeli tu..just bayar je lah beberape yen tambahan..hehe.. I tell you..memang sedap bende nie..fuhhh..lain kali dier balik aku nak suruh bawak lagi..kalau kite just ambil ngan jari n pegang lame2 pun dier akan cair wa cakap luu.. Sesiape yang teringin nak rase bende nie kenelah gi ambil Aliah kat airport ye..hehe..kalau tak..aku dah ngap dulu..hehehehe..jangan mare..


 Okey..aktiviti kami setelah berkumpul dirumah sudah tentunye penuh dengan makan-makan jer..tiap kali berbuke, banyak je hidangan yanh disediekan..sangat meriah and sangat best lah..jarang sangat kami dapat kumpul sekali cam nie..bile dah kumpul memang kecoh r..and yang kalah Fareez..hehe..sebab dier sorang jer laki kat rumah tu..sabor ye Fareez..tahun depan adelah teman tu yek..hehe..

Kami juge berkesempatan ke Bazaar yang diadekan di kiosk Bertam tu..fuh..sangat meriah and macam-macam ada..hehe..shopping sket r kan untuk raye hantaran kawen..hehe..barang raye dah lame settle pun.. Sementare mencuri mate dan membeli belah, halwe telinge kami dedendangankan oleh lagu Aisyah..rupe-rupenye Aisyah dijemput malam tu sebagai artis undangan..hehe..dan kami pun ape lagi..sempat lah bergambor bersame Aisyah dan mendapatkan tandetangan..tapi nak dapat tande tangan kene beli album daaa..album zikir Aisyah..hehe..boleh letak dalam kerete kan..

Sekian dulu moment aku kali nie..dah tak larat nak mengarang dah..see ya..salam..keep following me..hehe..

Tuesday, August 3, 2010

makan y sangat best..

Sape2 yang nak bercerite tentang entri nie di persilekan..aku malas nak taip..cume nak upload gambor y best jer..hehe..enjoys..




Wednesday, July 28, 2010

Jalan2, cari makan

Assalamualaikum...Salam hormat salam sejahtera kepada pembaca setia blog ini. Semoga anda semua sihat dan happy2 sokmo..hehe.. Entri kali ini aku nak bercerite tentang makan malam aku dan kawan2 UTP pade 22july2010. Memang best..sebab tempat makannye best and makanannye pun best. I would suggest you to go there whenever you are in this area. Tempat makan nie bername Restoran Nasi Lemak Ayam Golek Tomyam. Dengar je name dier dah terliur kan? betul tak? Restoran nie terletak di sebelah kiri satu simpang empat sebelum nak masuk Batu Gajah jike anda dari arah Lumut, Perak. Jike teringin nak ke sane, contact2 lah aku ye..aku boleh tolong bawakkan..hehe..Insyaallah.. 
Restoran ini dikelilingi wakaf2 y dijadikan tempat makan. Jike korang bertuah atau sampai awal and bukan pade peak hours, korang berpeluang makan kat wakaf nie. Selain wakaf, ade gak meje2 makan y diletakkan pada open area, tapi klu hujan memang basah lah..hehe.. Kami datang malam tu, semue wakaf dah penuh, jadi duduklah kat meje dalam..mase tunggu makanan, ade satu family y keluar dari wakaf tu nak balik dah..jadi aku pn ape lagi..terus berlari nak "chopp" wakaf tu..hehe..Akhirnye dapatlah kami duduk makan dalam wakaf tu...hehe..sambil "bersimpuh ayu"lah masing2..hehe..
Dibawah nie adelah beberape makanan y kami pilih untuk makan pade malam tu..fuhh, memang layan. Jike korang suke makan nasi lemak, pilihlah nasi lemak kukus dier y boleh ditambah dengan beberape jenis lauk sampingan untuk nasi lemak tu. Anteranye; ayam gorang, ayam sambal, kerang sambal, ikan and macam2 variety lagi.
 
Yang bawah nie pulak adelah pilihan2 lain y boleh juge didapati di restoran ini. Antare y kami pilih adelah kerang rebus, tom yam campur,kailan ikan masin, botek (p/s:aku pn baru first time try dish nie). Botek nie rase dier macam tomyam gak, tapi tak lah sepekat tomyam campur y kawan aku order..botek nie lauknye ade ikan, udang, lala..aku rase dish dier nie letak makanan laut kot. Tapi best, boleh dilayan bagi anda y suke try makanan baru..macam aku..hehe.. 
Inilah rupe botek tu..nampak sedap tak?hehe.. Okeylah kawan2..sampai disini sahaje entri kali ini..teruskan FOLLOW blog aku ye..thank you..wassalam..take care you all..jumpe lagi!!!!

Wednesday, July 21, 2010

an awkward moment

Salam..kepada pembaca setia blog aku ni..semoga semuanya berada dalam keadaan sihat sejahtera disamping mereka y disayangi dan dicintai.. Jadi, kali ni, aku nak bercerita tentang satu awkward moment y telah berlaku pada aku semalam..(p/s: semalam bagi aku bukan lah waktu malam tau, semalam tu maksudnye hari sebelum hari ni lah tak kire lah malam atau pn siang..) Aku telah menghadiri satu interview bagi jawatan quality engineer disalah sebuah syarikat y terletak di Taiping.. Masa orong tu call, dier cakap aku nye interview pukul 4ptg. Jadi dalam kul 3.30ptg aku dah sampai dah ke destinasiku. Bila sampai di sane, kene lapor diri kat pak guard dan teruslah masuk jumpe receptionist. Dah jumpe receptionist kat bawah tu, dier suruh aku naik atas. Kat atas pejabat tu plak adelah lah orang sambut aku dan bagi borang suruh aku isi. Aku pn isi je lah..tak sampai 15minit, borang pun dah lengkap diisi. Tepat jam 4, tak de sape pn panggil aku utk ke bilik interview ke ape ker..aku tunggu lah lagi..tunggu punye tunggu, ade seorang wanita datang suruh aku tunggu lagi sebab interviewer tengah meeting.. Dengan penuh kesabaran, aku pn terus menanti..sampailah jam hampir kul 4.45 ptg, aku dah fed-up..nak belah balik pn ade gak..aku sabor je lagi.. Tepat jam 5ptg aku pn dipanggil masuk sebuah bilik interview..aku dah moral down dah time nie..n what makes me more down is that the interviewer is a foreigner..huahahaha..berbelit-belit lah lidah aku speaking nanti..huhu.. Aku pn masuk lah..follow dier dari belakang..masuk je nak duduk, dier hulur tangan nak salam ngan aku..aku pn sambut..pastu dier tanye..are we allowed to shake hand?
Adoi! ape aku nak explain? dah lah aku tak reti nak explain dalam english..adoi...tolong2!!! Aku pn jawab lah cam nie "I accept your hand shake as a polite gesture"huahahahaa..ape lah aku nie..bengong..huhu..aku betul2 tak tau nak cakap ape kat orang tu..nak explain pn susah gak..huhu..dah lah ngan interviewer aku kan..huhu..aku jadi bengong sket..dah lah aku nie jahil skit bab2 nie..huhu.. Pastu ade lagi sorang interviewer masuk and dier pn hulur tangan and aku sambut..tapi interviewer 1 tak tanye ape2 lah kali nie..huhe..but at the end of session, nak belah dah..dah habis kene bantai dah aku nie dengan soalan2 killer derang, interviewer 2 pn hulur tangan salam ngan aku...but interviewer 1 tadi tak nak salam dah ngan aku..tapi aku hulur gak....wawawawa..aku wat pe nie??????aku pn tak tau..lepas tu aku terus keluar dari bilik interview and tak tau nak pikir ape dah..huhuhuhu...that was an experience for me...really2 new experience..huhu..tak tahu same ade baik atau pn buruk persembahan aku dalam bilik tu...tapi interview nie is something new to me dan aku redha je sama ada dapat atau pn tak..but that day..I have gain more than one experince..hehehehehehehe...i like.. Itu saje y aku nak crite..buat entri ini..thank you kepade y membace..and klu nak komen..sile2 kan lah ye..thanks.. wassalam

Saturday, April 24, 2010

Kawen!!

SALAM dan SELAMAT SEJAHTERA wow..dah lame giler aku tak update blog nie kan..almaklumlah buzy giler..menguruskan wedding..oppsss..bukan wed aku ye, wed adik aku.. Alhamdulillah, majlis yang berlangsung di pihak kami pada 13 march 2010 berakhir dengan lancar..lega rasanye.. it was a beautiful and full of joys..i am really happy..ramai y datang..sanak sedare y jauh y dekat, y dah lame tak dengar berite n tak bersua..ya Allah..hanya Kau y tahu betape bahgianya saat itu..kepadaMu segala pujian ini ku tujukan.. Alhamdulillah..syukur. Wedding ini merupekan wedding pertame bagi my mum n my dad also coz anak pertame y kawen eventhough not the eldest one to get married. Adik aku n her hubby nie study kat jepun n they get married during their break while waiting to start back their first sem as postgraduate students at the same university..hehe..bagus tul..just 3 weeks after wedding they went back to japan to start new session..both of them are studying in the same uni but different course i think..aku pn dah lupe daa..haha.. Ok..aku nak bercerite sedikit pasal perjalanan majlis. Majlis akad nikah dan kenduri diadakan pade hari y same.. Majlis akad nikah berlangsung tepat pade masenye pade jam 11 pagi di masjid At-Taqwa, taman bertam indah, kepala batas. Ia dihadiri keluarge sebelah adik iparku Ahmad Fareez Edzuan (ceh2 adik ipar aku tu) dan keluarge terdekat sebelah kami..serte rakan-rakan karib adik aku Noor Aliah..tapi y lamenye sesi mengisi borang tuh..hehe..alhamdulillah..sekali lafaz adik aku dah jadi bini orang dah..hahaha..then, sesi bergambar bermule..ade beberape gambar dari kamere amatur aku di sertakan di blog ini, y lain-lain aku dah upload at my photo website shutterfly..hehe..
selamat dah
parents fareez n our parents
my mom n me Ok, selesai majlis di masjid, pengantin pn balik lah ke rumah untuk tukar baju, maka aku terus ke dewan untuk meneruskan tugas-tugasku..aku kan wedding planner..hehe..co-my mum lah..but i m the runner..hehe..jamuan dah bermule dari jam 12. Aku sampai je sane nampak lah kawan-kawan aku dari utp. Awal giler derang sampai.. thanks guys for coming..
one of them was missing; noi(huhu).. Pengantin sampai dalam jam 2 kot rasenye..aku pn tak sempat tengok jam daa..haha..inilah dier pengatin in their white n black attire.
adik aku nurin y excited at first but buat hal last-last sebab tunggu lame..besela..slalunye datang wedding makan je..sekarang dier tuan umah..hehehe..
ehem-ehem.. Owh..terlupe plak, ada seorang adik ku y tidak dapat hadir di majlis ini Noor Syazana, huhu..sian-sian..tapi rase something missing gak lah..but yet she have spent a lot of her holidays in malaysia to prepare all the wedding gifts and etc with my mum when i m not there..credit to her also..nevermind, the next wedding in our family, we have to make sure that all of us must be there ya..remember!! so balik cepat!!huahaha Majlis berakhir dalam jam 4 petang dan abis-abis je majlis tutup, hujan turun dengan lebatnye..Alhamdulillah..hujan rahmat.. Pada malmnye di rumah maki berlangsunglah sesi membuka hadiah..jeng jeng jeng..hehe..dah tamat la my story..i don't know what to write dah..sudah lapo..hahaha..smoge berjumpe lagi di lain entri..SALAM yours truly, DIANA

Tuesday, January 12, 2010

the first and the last ever..

Weekend sempene hari jadiku y muncul hari isnin, aku turun ke KL untuk berjumpe dgn si dier.. Hari sabtu dapat tengok wayang free.. Syg dapat 2 tiket wayang free but we can only see movie indicated with star..haha..so we decided to see Alvin and The Chipmunks.. It was a fun movies..the chipmunks and chippets were so cute..geram aku..rase nak gigit-gigit je sekor-sekor tu, terutame Theodore..hehe.. After movies, we take a long window shopping at Bukit Bintang, Low Yatt and Plaza Imbi..the most craziest place in KL town..i think..haha.. Tak beli pe-pe pn..just go around surveying the price of dance pad and also trasformers..hehe.. Syg suke transformers, jadi den pn ikut suke gak la.. So, bermulelah cerite hari ahad ku di mane berlangsungnye Anugerah Juare Lagu 24.. We don't have ticket to go inside the stadium. So we decided to go early to collect any free ticket but! in order to get it, we either have to buy top up for hotlink which i don't use or answer the question related to AJL 24..but we r unlucky to get the ticket..tiket-tiket tu for VIP entrance tau u guys..best tu..haha.. Jadi kami pn g lah dok kat pagar di tepi-tepi karpet merah y tak de org nak duduk..mayb coz there were no artist there at that time..nak di jadikan cite, as the time goes by, rupe-rupenye tempat kami tu jadi tempat rakaman video di buat..di depan kami team melodi was ready to shoot..khir rahman lak dok shoot for terjah followed by other prog y tak de kaitan ngan TV3 rasenye..haha.. So, bertapelah kiteorg kat situ tgk artis-artis masuk ngan fesyen masing-masing y "tip top" dowh.. Tapi dah lame2, sebab asyik kene himpit je and there were no interesting artis kat situ, sebab ktorg tak amik gambo pn wp artis tu nye tahi lalat pn bleh ktorg nampak..haha..marah je org blakang kami bile tgk kami y dok depan nie wat dunno je ngan artis.. So, then ktorg pn blah..tgk-tgk kot boleh dapat tiket lagi..
Ifa and azwan ditemubual michel pasal isu pergaduhan mereke
Hujan..but time ni memang tengah ujan renyai-renyai
Khir Rahman tengah ready for rakaman Terjah Rupe-rupenye percaturan kami tidak tepat, sudah ramai y membanjiri pintu masuk aras 4 stadium putra tu..ramainye tak terkire..kami pn dok lah dalam crowd tu w/out tiket..sebab tgk org lain pn tak pegang tiket..perjalanan menuju ke tangge dan pintu hanye memerlukan daye tolakan je dari org belakang..coz ramai sangat..sume bertolakkan..y datang wangi-wangi, masuk bau hapak je..huahaha..
Nas Ahmad..caya lu lah bro
Hmm..tak tau name dier..haha.. Lastly, sampailah kami di pintu masuk, but sadly, derang check tiket.. (Now i know why derang tak pegang tiket awal-awal sebab takut lunyai kene peluh tak pn kene cilok ngan org lain..haha) So, ktorg pn dok lah kat tepi..nak turun balik namenye nak bunuh diri lah..so tunggu la..malu pn de gak, tapi berlagak macam tunggu someone waiting for the tiket..haha.. Nak dijadikan cite, org pintu tu halang sape-saper y kat tangge naik ke pintu masuk supaye pintu masuk tu dapat diclearkan, jadi dier suruh kami masuk..aku masuk la..org tu mintak tiket, aku hulur angin then terus blah!!!yeay!!!aku berjaye masuk..kat Syg tak de lak dier tanye tiket..tapi akhirnye kami dapat masuk kawasan stadium tu..blum masuk dewan lagi..bile masuk dewan, mak ai...ramai giler org..pandai-pandai sendiri la cari tempat duduk..Makcik-pakcik and mak org y dah tak larat tu kuar balik dari dewan sbb tak sanggup berdiri and tak berani meneruskan perjuangan marentas org y dah duduk..takut kene rabe pn de gak..haha..banyak gak lah kaki-kaki org y aku dah pijak while berjalan nak cari tempat duduk..akhirnye rezeki kami, kami dapat gak tempat duduk di kerusi y konon org tu simpan for his friend but tak sampai-sampai..macam mane nak cari kawan beb klu dah ilang entah kat mane..hehe..jadi kami pn duduk di situ dengan amannye...maka bermulelah AJL..persembahan pembukaan y sangat mengagumkan dari my fav singer Dato' Siti and Lan..also the finishing performance by SEARCH..gempak giler wp nyanyi medley jer..but everyone enjoying it and sing together..best sangat persembahan tu..layan...persembahan artis lain pn mantap-mantap gak..misha, alyah, extrange and y lain-lain..any way it was an enjoyable experience and i won't forget..it was the first and last time i entered this type of occasion w/out any ticket..klu dapat tiket free pn, pastikan tiket tu tiket VIP..kene dapatkan tiket VIP baru leh g..klu tak..dok tengok depan tv je lah ye..tapi aku dapat lah merasai pengalaman tu..my first and last time experience being in a konsert..haha..thanks Sayang..
Tiket aku kutip kat pintu masuk setelah di buang org..haha..