Thursday, September 30, 2010

Hadiah Dari Jauh..

Salam...

Aku nak cerite sket moment-moment when my sister get back from New Zealand and also sister from Japan. Actually, Syaza (from NZ) nie tak patut balik time puase hari tu..tapi oleh kerane sakit gigi yang tidak tertahan dan setelah check di dentist kat sane..the dentist suggest to do root canal atau pun cabut je gigi tu y menelan belanje RM3k++ ikot calculation la...and actually that is after the cost have been supported by uni for about 30%..can you imagine what is the exact amount??? So, my mum pn suruh lah dier balik..wat ape2 y patut kat sini..ibu mane tahan dengar anak dier nangis2 kan..kuikuikui.. Kebetulan lak dier dah nak dekat cuti sem for 2 weeks..so, Syaza pn sempat lah balik ke Penang dan berpuase bersame-same kami..tak sempat sampai raye pn.. So dah dier balik..banyak lah buah tangan dier bawak..semuenye nak menambahkan berat badan aku jer..isk2.. 

Yang famous kat NZ dah tentunye coklat dier coz derang banyak dairy product and koko..so..pic2 kat sini ialah  ape y dier bawak balik..aku tak sempat nak makan semue pun..still ade dalam peti ais tuh..hehe.. Coklat kat sane lain plak fesyennye..kalau tengok kandungan koko nye banyak jenis.. ade yang 72% koko and 33% pun ade..bile dah kurang koko..tambah susu..tu name pn dah tukar jadi milk madagackar..cam cite katun lah pulak..huahaha..bile banyak koko..kandungan dark choc banyak lah kan.. Whittaker's nie jename yang terkenal kat sane kate Syaza.. Choc kat M'sia pn aku tak abis jelajah lagi..huahaha.. Adik aku kate..bile dier lapar, dier boleh makan choc satu bar tu..choc je lah y murah and sanang nak dapat bile2 mase pun..Syaza kate..kawan2 dier bile lapo pun datang kat dier sebab dier memang simpan stock dalam beg..isk3X..

Lagi satu bende dier bawak balik ialah manuka honey..orang kate manuka honey nie bagus..aku pun tak tau lah berape punye bagus madu nie sebab aku pun tak penah cube..kalau sape yang susah nak mengandung pun disuggest makan madu..n yang baik adelah manuka honey nie lah..manuka honey nie susah nak dapat kat Malaysia..hargenye sangat mahal..tapi kat sane adik aku beli 5NZD untuk 500g. Kalau convert to RM still cheap compared to yang ade dalam pasaran di Malaysia lah kot. and madunye tak cair..bekas tu kalau campak kat orang boleh koma gak lah..so bayangkan betape pekat and likat kandungan di dalamnye..terbalikkan botol tu pn tak tau bile madu tu nak kuar dari botol..hehehe.. And kalau madu asli..sudah tentunye ia tak akan di urung semut..ya..memang betul..madu ini terbaik punye..hehe..Buat iklan sket. Jadi sesiape yang berminat nak order..boleh order coz my sister is coming back this December.

Orang kat rumah aku suke minum teh.. So, adik aku nie pun bawak lah balik jenis-jenis teh yang jarang jumpe kat store di M'sia..Sedap gak rasenye..nyum2..I LIKE.. Bagi yang meminati rase masam2 sket, boleh cube crenberry tu..and to you alls with sweet taste buds can try the honey and caremel..nice too.. English breakfast to yang bese lah kan..but if it by Lipton, of coz it is always nice..hehe..






Okey, seminggu selepas Syaza balik ke M'sia, Aliah and suaminye pulang ke M'sia juagak. Flight derang sampai nak dekat berbuke puase..so, aku dan Syaza gagah lah gi buat kueh cek mek molek nie..hehe..susah gak nak wat bentuk cam yang kite slalu nampak tu ye..first time, aku buat cek mek walaupun orang dok kate kueh nie paling simple nak buat..hehe.. INILAH HASILNYE!!!!

Ibu kucing yang dah sarat..
Owh..tidak lupe juge..sempene menyambut kepulangan Aliah dan Fareez dari Jepun, kucing jiran aku yang dah jadi macam kucing aku juge telah melahirkan anaknye seramai  sebanyak 5 ekor..banyok ooo..aku and Syaza telah membidankannye..hehe..menyambut keluar, gunting tali pusat dan juge keluarkan anak kucing tu dari kantung dier..hehe.. Inilah gambo ibu kucing yang sarat mengandung bunting dan juge gambo anak-anaknye..
Anak kucing fresh from oven..hehe..







Ibu kucing and 5 ekor anaknye..sooo cute..

Selepas mengambil Aliah and Fareez kami pun berhenti di restoran berdekatan dengan bandara aka lapangan terbang untuk berbuke dan menjamu selere.. Yang si Aliah nie tak dan2 nak bawak keluar barang yang dier dah beli untuk kami..apekah yang sangat urgent itu???? Jeng jeng jeng..rupe2nye dier telah membawe pulang raw choc (as in pic) yang dibeli kat airport Narita...choc nie tak boleh kene panas..and bile masuk je dalam mulut..dier akan terus melt...fuhhh..paling layan lah choc nie..aku tak penah makan sebelum nie..memang dier pure choc and tak ade additives..masa dalam perjalanan dalam plane pun choc nie disimpan dalam icebag yang dah disediekan mase membeli tu..just bayar je lah beberape yen tambahan..hehe.. I tell you..memang sedap bende nie..fuhhh..lain kali dier balik aku nak suruh bawak lagi..kalau kite just ambil ngan jari n pegang lame2 pun dier akan cair wa cakap luu.. Sesiape yang teringin nak rase bende nie kenelah gi ambil Aliah kat airport ye..hehe..kalau tak..aku dah ngap dulu..hehehehe..jangan mare..


 Okey..aktiviti kami setelah berkumpul dirumah sudah tentunye penuh dengan makan-makan jer..tiap kali berbuke, banyak je hidangan yanh disediekan..sangat meriah and sangat best lah..jarang sangat kami dapat kumpul sekali cam nie..bile dah kumpul memang kecoh r..and yang kalah Fareez..hehe..sebab dier sorang jer laki kat rumah tu..sabor ye Fareez..tahun depan adelah teman tu yek..hehe..

Kami juge berkesempatan ke Bazaar yang diadekan di kiosk Bertam tu..fuh..sangat meriah and macam-macam ada..hehe..shopping sket r kan untuk raye hantaran kawen..hehe..barang raye dah lame settle pun.. Sementare mencuri mate dan membeli belah, halwe telinge kami dedendangankan oleh lagu Aisyah..rupe-rupenye Aisyah dijemput malam tu sebagai artis undangan..hehe..dan kami pun ape lagi..sempat lah bergambor bersame Aisyah dan mendapatkan tandetangan..tapi nak dapat tande tangan kene beli album daaa..album zikir Aisyah..hehe..boleh letak dalam kerete kan..

Sekian dulu moment aku kali nie..dah tak larat nak mengarang dah..see ya..salam..keep following me..hehe..

No comments: