Wednesday, July 28, 2010

Jalan2, cari makan

Assalamualaikum...Salam hormat salam sejahtera kepada pembaca setia blog ini. Semoga anda semua sihat dan happy2 sokmo..hehe.. Entri kali ini aku nak bercerite tentang makan malam aku dan kawan2 UTP pade 22july2010. Memang best..sebab tempat makannye best and makanannye pun best. I would suggest you to go there whenever you are in this area. Tempat makan nie bername Restoran Nasi Lemak Ayam Golek Tomyam. Dengar je name dier dah terliur kan? betul tak? Restoran nie terletak di sebelah kiri satu simpang empat sebelum nak masuk Batu Gajah jike anda dari arah Lumut, Perak. Jike teringin nak ke sane, contact2 lah aku ye..aku boleh tolong bawakkan..hehe..Insyaallah.. 
Restoran ini dikelilingi wakaf2 y dijadikan tempat makan. Jike korang bertuah atau sampai awal and bukan pade peak hours, korang berpeluang makan kat wakaf nie. Selain wakaf, ade gak meje2 makan y diletakkan pada open area, tapi klu hujan memang basah lah..hehe.. Kami datang malam tu, semue wakaf dah penuh, jadi duduklah kat meje dalam..mase tunggu makanan, ade satu family y keluar dari wakaf tu nak balik dah..jadi aku pn ape lagi..terus berlari nak "chopp" wakaf tu..hehe..Akhirnye dapatlah kami duduk makan dalam wakaf tu...hehe..sambil "bersimpuh ayu"lah masing2..hehe..
Dibawah nie adelah beberape makanan y kami pilih untuk makan pade malam tu..fuhh, memang layan. Jike korang suke makan nasi lemak, pilihlah nasi lemak kukus dier y boleh ditambah dengan beberape jenis lauk sampingan untuk nasi lemak tu. Anteranye; ayam gorang, ayam sambal, kerang sambal, ikan and macam2 variety lagi.
 
Yang bawah nie pulak adelah pilihan2 lain y boleh juge didapati di restoran ini. Antare y kami pilih adelah kerang rebus, tom yam campur,kailan ikan masin, botek (p/s:aku pn baru first time try dish nie). Botek nie rase dier macam tomyam gak, tapi tak lah sepekat tomyam campur y kawan aku order..botek nie lauknye ade ikan, udang, lala..aku rase dish dier nie letak makanan laut kot. Tapi best, boleh dilayan bagi anda y suke try makanan baru..macam aku..hehe.. 
Inilah rupe botek tu..nampak sedap tak?hehe.. Okeylah kawan2..sampai disini sahaje entri kali ini..teruskan FOLLOW blog aku ye..thank you..wassalam..take care you all..jumpe lagi!!!!

No comments: