Wednesday, July 21, 2010

an awkward moment

Salam..kepada pembaca setia blog aku ni..semoga semuanya berada dalam keadaan sihat sejahtera disamping mereka y disayangi dan dicintai.. Jadi, kali ni, aku nak bercerita tentang satu awkward moment y telah berlaku pada aku semalam..(p/s: semalam bagi aku bukan lah waktu malam tau, semalam tu maksudnye hari sebelum hari ni lah tak kire lah malam atau pn siang..) Aku telah menghadiri satu interview bagi jawatan quality engineer disalah sebuah syarikat y terletak di Taiping.. Masa orong tu call, dier cakap aku nye interview pukul 4ptg. Jadi dalam kul 3.30ptg aku dah sampai dah ke destinasiku. Bila sampai di sane, kene lapor diri kat pak guard dan teruslah masuk jumpe receptionist. Dah jumpe receptionist kat bawah tu, dier suruh aku naik atas. Kat atas pejabat tu plak adelah lah orang sambut aku dan bagi borang suruh aku isi. Aku pn isi je lah..tak sampai 15minit, borang pun dah lengkap diisi. Tepat jam 4, tak de sape pn panggil aku utk ke bilik interview ke ape ker..aku tunggu lah lagi..tunggu punye tunggu, ade seorang wanita datang suruh aku tunggu lagi sebab interviewer tengah meeting.. Dengan penuh kesabaran, aku pn terus menanti..sampailah jam hampir kul 4.45 ptg, aku dah fed-up..nak belah balik pn ade gak..aku sabor je lagi.. Tepat jam 5ptg aku pn dipanggil masuk sebuah bilik interview..aku dah moral down dah time nie..n what makes me more down is that the interviewer is a foreigner..huahahaha..berbelit-belit lah lidah aku speaking nanti..huhu.. Aku pn masuk lah..follow dier dari belakang..masuk je nak duduk, dier hulur tangan nak salam ngan aku..aku pn sambut..pastu dier tanye..are we allowed to shake hand?
Adoi! ape aku nak explain? dah lah aku tak reti nak explain dalam english..adoi...tolong2!!! Aku pn jawab lah cam nie "I accept your hand shake as a polite gesture"huahahahaa..ape lah aku nie..bengong..huhu..aku betul2 tak tau nak cakap ape kat orang tu..nak explain pn susah gak..huhu..dah lah ngan interviewer aku kan..huhu..aku jadi bengong sket..dah lah aku nie jahil skit bab2 nie..huhu.. Pastu ade lagi sorang interviewer masuk and dier pn hulur tangan and aku sambut..tapi interviewer 1 tak tanye ape2 lah kali nie..huhe..but at the end of session, nak belah dah..dah habis kene bantai dah aku nie dengan soalan2 killer derang, interviewer 2 pn hulur tangan salam ngan aku...but interviewer 1 tadi tak nak salam dah ngan aku..tapi aku hulur gak....wawawawa..aku wat pe nie??????aku pn tak tau..lepas tu aku terus keluar dari bilik interview and tak tau nak pikir ape dah..huhuhuhu...that was an experience for me...really2 new experience..huhu..tak tahu same ade baik atau pn buruk persembahan aku dalam bilik tu...tapi interview nie is something new to me dan aku redha je sama ada dapat atau pn tak..but that day..I have gain more than one experince..hehehehehehehe...i like.. Itu saje y aku nak crite..buat entri ini..thank you kepade y membace..and klu nak komen..sile2 kan lah ye..thanks.. wassalam

2 comments:

Anonymous said...

Kak Ana, ni Athirah.. hehe mesti rasa awkward gila kan, hahaha.. kesian Kak Ana.. :) Atrh baca pon dah gelak2.. hehe

diana a.k.a melon said...

hehe..athirah sign in la, pastu follow blog akak.. haah..memang awkward giler..tak tau cam ne nak wat..huhu..