Friday, December 10, 2010

HIV



Assalamualaikum..how are u guys?? hope all of you feel good today...amin..dah lame tak menulis cerite aku..hehe..ok lets start..



Pade hari Jumaat yang lepas aku telah ke KL untuk settlekan beberape hal related to my wedding. So, we decided to go for HIV test, in KL specifically. First, we went to one of the hospital in our pusat pentadbiran. Time tu lagi beberape minit je nak pukul 1145, and you know what happen, kaunter tu dah tutup pn. Orang y jage kaunter tu ade kat situ, tengah bace majalah. Pastu kami pun tanye lah nak buat HIV test kan..pastu dier cakap kene buat appointment dulu lah plak. Dier suruh datang balik kul 230. Aku n tunang pun dah start hangin dah nie. Dah lah lapo gare2 pagi tadi tak sempat breakfast sbb kene rush dari Teluk Panglime Garang ke area tu for our pre wedding..hehe.. Pastu aku cakap kat my tunang kite g jelah kat klinik2 area my fiancées house. Pegi situ pun dier cakap kene buat appointment jugak. N date y paling awal nak tau bile tak? 16december!!!hahahaha..alamat lambatlah gini..


Anyway. aku rushing nak buat test nie cepat2 sebab kat kawasan aku nak nikah tu which is Penang, before dapat kebenaran tu, kami kene buat interview dulu ngan tok kadi..huhu.. So, any pengantin y berasal dari Penang n hendak berkahwin d Penang kene buat interview dulu. Lepas dah pass interview baru boleh book kadi for nikah. Kalau lambat aku interview, melepas tarikh nikah karang..hehe.. Continue with our HIV test, lepas Jumaat, kami mencube nasib di hospital di "kuala lumper"..ehem2..sadly, the situation was the same. Kami dapat tahu y kat area KL nie prosedur nak wat HIV test tak boleh datang sergah jer, kene buat appointment.


So, bakal2 pengantin..rancanglah dengan awal. And lastly I decided to do my HIV test in klinik kat Kepala Batas jer. Aku datang, amik nombor, tunggu giliran, masuk bilik pembantu perubatan, kuar bilik pembantu perubatan, pergi makmal dalam mase 5 minit, the result is in my hand..n masuk bilik pembantu perubatan tu balik to get his sign n cop. SIAP!!!dalam mase 2 jam..huahahaha..ini gare2 aku g klinik lambat..padan muke aku..kalau awal dah siap dalam 30minit jer macam mase adik aku buat dulu..hehehehe.. As for my tunang, dier check ngan member kat Teluk Panglime Garang, they only have to go to the clinic after 2pm and after 15minit terus settle...Hadoi..kalau tau cam nie punye senang, tak yah dok pergi hospital/klinik area KL tanye nak buat HIV test. Anyway, that was our experience. An whats yours????


This week, my finance uruskan untuk dapat kebenaran nikah kat KL lak. So untuk kat KL u just have to go to JAWI with all your complete doc and after a few minutes, they released your kebenaran nikah. Dah boleh kawen dah!!!!! Oooopssss..aku tak dapat lagi daaa...hehe..anyhow, next week nak set appointment with kadi for my interview..hahaha..soalan dah bocor pun..semue pasal PAFA jer..but mase time interview tu boleh jawab ke tak Tuhan saje y tahu... wish me luck guys..amin...


So, my updated checklist for procedure boleh cancel dah beberape items..


PROCEDURE nak nikah
  1. Kursus kahwin (tunang, aku)

  2. HIV test (tunang, aku)

  3. Submit borang KL site

  4. Dapat surat kebenaran KL site

  5. Submit borang Penang site

  6. Interview di Pej. Agame Penang site

  7. Dapat kebenaran

  8. Booking kadi

Then then, cau cin cau...wassalam..









No comments: