Tuesday, August 28, 2012

Bersalin!!!

Assalamualaikum wbt..

okey..aku mengarang entri nie semantare mate jeling2 tengok cik aisyah main and tuggu orang gaji jepun siap basuh baju aku..

walaupun hampir 10 bulan berlalu..ingatan peristiwe bersalin pertame aku masih kekal diingatan..mase je xde nak mengarang..nie pun curi2 karang sket2..

ok..ceritenye bermule di sini..

seperti biase..aku kene g check up every week dah time tu..pregnancy aku dah masuk week 38..kalau ikutkan klinik kesihatan, masuk week 36..check up dah kene buat tiap2 minggu..

mase aku g check up nie..aku dah berade di penang..dah cuti..kiki..n weekend tu baru je lepas raye haji..raye haji jatuh hari sabtu..so, isnin tu cuti..aku g check up hari selase..8/11/11..

seperti biase..check blood pressure, berat and hemoglobin..semuenye ok..alhamdulillah..nurse tu tanye..ade pe2 masalah tak? aku cakap macam de pening2..pastu dier kate, kene lah jumpe dr cam tu..

so...masuk jumpe dr aku cakap pening2..dier tengok bp ok je..maybe tension kot..pastu aku report lak mlm td aku rase cam aku terkencing..tp check2 bukan kencing pun..aku cakap cam percik2 je..bukan banyak pun..then..jadilah kisah aku kene refer ke hospital..padan muke aku..

g spital..daftar diri pe sume..mule lah sesi check mengecheck..saat neves n memalukan gak r..haha..dr check bukaan ade r 1 cm..check ketuban, xpecah pun..tp disebabkan aku kate ade rase kuar air..derang x nak amik risiko..jadi..aku pun di WARDED!!!

bersambung..org gaji aku dah siap membasuh r..

No comments: